maandag 7 januari 2013

Britse en Nederlandse media bespotten vredesplan van President Assad

Zowel in de Britse als in de Nederlandse kranten wordt kleinerend gesproken over de speech van president Assad op zondag 6 januari 2013 in Damascus. In de Nederlandse telegraaf wordt nog altijd gesproken over de 'dictator Assad', die maar geen vredesoverleg wil, terwijl het juist altijd de bendes, samen met hun internationale vrienden zijn geweest die geen overleg wilde met de overheid. De Doha-coalitie heeft zelfs in haar handvest staan dat er geen overleg mag plaatsvinden met president Assad.


Ook al bood Assad een politiek vredesvoorstel aan tijdens zijn speech wordt er ook in de Britse media gedaan alsof de president de oorzaak is van alle ellende in Syrië. De president riep op tot het stoppen met het sponsoren van de bendes door buitenlandse machten. Diezelfde machten, waaronder Engeland, hadden het over hypocrisie en dat Assad verantwoordelijk is voor het geweld en de doden in Syrië, en dat zijn speech niets dan lege beloften inhielden.

In de Guardian werd gesproken over het ontbreken van enige hoop in de speech van Assad voor vrede, terwijl hij juist een plan uiteenzette met daarin ruimte voor amnestie en nationale verzoening. Dat soort woorden dringen allemaal niet door in de Britse kranten. De VS hadden als eerste reactie op de speech ook niet veel meer te zeggen dat Assad buiten de werkelijkheid staat en dient af te treden.

bron: http://www.presstv.ir/detail/2013/01/07/282344/initiative/

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen